De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijshome | vandaag | gisteren | bijzonder | gastenboek | wie is wie? | verhalen | contact |
|||||||||||||||
|
\require{AMSmath}
Reageren...Re: Tweedegraadsvergelijking oplossen zonder discriminantIk ben bezig met een stuk code te schrijven in het programma Flash waarmee de boom van Pythagoras getekend wordt. Dit is mij al gelukt met een driehoek met een hoek van 90° en nu wil ik graag dat de hoek waaruit de boom is opgebouwd kan variëren. AntwoordZou het niet handiger zijn de coördinaten van het 'zwevende' punt van de driehoek te nemen als uitgangspunt? Als de coördinaten van de hoekpunten van de driehoek bekend zijn (en dat neem ik toch aan) is het tekenen en berekenen van de lengte van de verschillende zijden wel te doen. Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt! |